Oftest Stillede Spørgsmål
Her kan du se de mest generelle spørgsmål og svar, du som kunde kunne have.
Hvordan kontakter jeg PCManden.dk?
Jeg kan kontaktes på flere forskellige måder. Enten via kontaktformularen her på hjemmesiden, ved at du ringer til mig på 36 20 76 99 eller sender en SMS.
Du er også velkommen til at sende mig en email på dwk@PCManden.dk
Hvad betyder “et uforpligtende tilbud”?
Indlevere du en computer til mig, vil jeg undersøge årsagen til fejlen, gratis.
Efterfølgende vil jeg udarbejde en pris for udbedring af fejlen, og kontakte dig med prisen.
Så har du muligheden for at tage imod tilbuddet eller ej.
Takker du nej, kan du blot afhente din computer igen.
Er mine billeder og dokumenter sikret?
Jeg har altid et stort fokus på, at under enhver reparation, at dine data, billeder m.m. er som da du indleverede din computer.
Skulle der være risiko for tab af data under en reparation, vil der altid blive aftalt med dig, om der skal tages backup..
Det samme er gældende, hvis jeg skal lave en geninstallation af styresystemet (Windows) eller lignende.
Hvor lang tid tager en reparation?
Det afhænger meget af den enkelte reparation. Nogle opgaver kan måske tage en time, andre kan tage længere, hvis der eksempelvis skal bestilles reservedele.
Som udgangspunkt, kan jeg skaffe reservedele til PC’er indenfor 1-2 hverdage, og ved haste opgaver, samme dag.
Er det mere modelspecifikke reservedele, som en skærm eller keyboard til en bærbar, vil der gå lidt længere tid.
Hvis maskinen har en periodisk fejl, kan det også tage længere tid om at finde årsagen til fejlen.
Men når jeg giver et tilbud på en reparation, vil jeg altid give et realistisk estimate af hvornår din PC er klar igen.
Står du med problemer om aftenen eller i weekenden, er du også velkommen til at kontakte mig.
Kan jeg indlevere min computer på din adresse?
Ja! Jeg har eget værksted. Det kan f.eks. være at du kommer forbi med den, når du tager på arbejde, også er den klar til afhentning når du er på vej hjem fra arbejde, hvis det er en reparation der kan udføres samme dag.
Jeg er også fleksibel med tidspunkter for indlevering og afhentning, f.eks. om aftenen eller weekenden, så længe det er noget vi aftaler på forhånd.
Når du indlevere din computer på min adresse, vil jeg udarbejde en reparationsblanket, ud fra den fejlbeskrivelse jeg har fået af dig, samt informationer om hvilket produkt og eventuelt tilbehør, som er indleveret.
Kan det altid svare sig at reparere en ældre computer?
Det er noget som vurderes fra reparation til reparation, og hvad dine forventninger som kunde er.
Hos PCManden.dk, vil jeg gerne prøve at være med til at vi har mere fokus på reparation, end blot “smid væk og køb nyt“. I mange tilfælde kan det godt betale sig.
Men dette kræver også at det giver mening rent økonomisk for dig som kunde. Derfor vil du også se at min timepris ligger væsentligt under gennemsnittet.
Samtidig skal det siges, at hvis det vitterligt ikke giver mening at reparere en maskine, er det heller ikke noget jeg vil anbefale, blot for at kunne få den reparation i hus.
Hvad betyder refurbished?
Ordet refurbished betyder kort fortalt, at et produkt er blevet renoveret.
Indenfor IT branchen er det de seneste år ikke blevet unormalt, at omtale renoverede stationær PCer, bærbare og smartphones som “refurbished”.
Oftest kommer refurbished produkter med forskellige “Grades”, altså, grader af teknisk-og kosmetisk stand.
Hos PCManden.dk, har jeg adgang til et stort udvalg af refurbished produkter, bla. Lenovo og HP bærbar PC’er med 3 års garanti, også ligner de nærmest en helt ny computer, til en brøkdel af ny prisen.
Kan du reparere min PC på min adresse?
Ja! Jeg tilbyder også at jeg kommer ud til dig, og tager et kig på PC. Timeprisen ved udkørsel er dog højere, end ved værkstedsreparationer.
Men det kan give god mening, hvis du har problemer med dit netværk eller en printer. Ved disse opgaver, er det næsten altid bedst at lave fejlsøgning og reparation på adressen.
Samtidig tilbyder jeg også, hvis fejlen er mere kompleks, at tage din PC med retur på mit værksted, hvor timeprisen så overgår til værksteds prisen, der er billigere.
Ved udkørsel, vil der altid blive faktureret for første påbegyndt time.
Hvad skal jeg have med, når jeg aflevere min PC hos dig?
Hvis det er en stationær PC, skal jeg blot have kabinettet “kassen”, ingen ledninger eller andet er nødvendigt, medmindre det har en relation til problemet.
Hvis det er en bærbar PC, skal jeg have bærbaren også opladeren/strømforsyning.
Fælles for begge, skal jeg også have eventuelt adgangskode til login, hvis dette bruges, og selvfølgelig en fejlbeskrivelse.
Får jeg prisen at vide på en reparation, inden du går i gang?
Jeg påbegynder aldrig på en reparation, før jeg har fået din accept. Skulle der opstå problematikker undervejs, vil du også blive informeret herom.
Med computer reparationer, kan det i nogle tilfælde være svært at estimere, men med mange års erfaring, har man en god fornemmelse af hvor lang tid de forskellige problemer tager.
Eksempel: Skulle vi have aftalt at en reparation vil koste dig 2 værkstedstimer, men jeg har fejlberegnet tiden, og jeg i stedet for ender med at bruge 4 timer, så vil du ikke skulle betale for de ekstra timer.
Samtidig, har vi aftalt 2 timer, men jeg ender med at klare reparationen på 1,5 time, så vil regningen også blive reduceret til 1,5 time.
En aftale, er en aftale.
Det skal dog pointeres, at opstår der noget uforudset, at der et komponent som skal udskiftes, vil du få besked omkring dette og hvad prisen for den komponent eller del vil være.
Her vil jeg selvfølgelig også være rimelig og imødekomme dine ønsker.
Hvordan betaler jeg efter udført reparation?
Hos mig, kan du betale med VISA, MasterCard, MobilePay, kontant eller bankoverførsel.
Betalingen sker umiddelbart efter udført arbejde, eller ved udlevering af en reparation.
Får jeg en faktura på reparation?
Ja! Uanset om du vælger at betale med VISA, MasterCard, MobilePay, kontant eller bankoverførsel, vil du modtage en faktura, enten udprintet eller på email.
Denne fungere også som garantibevis det udførte arbejde, ved en eventuelt reklamation.
Kan jeg vente imens min PC bliver repareret?
Som udgangspunkt, så aftaler jeg med dig, hvornår PC’en kan blive afhentet igen.
Når en PC indleveres, er det ikke altid at jeg kan starte reparationen med det samme, hvis jeg har andre reparationer inde, eller udekørende opgaver.
Det kan også være at der skal bestilles reservedele eller lignende.
Men drejer det sig om en bagatel, er der mulighed for at man kan vente på at reparationen bliver udført.
Eksempel: Ved batteriskift på bærbar og MacBooks, skal batterierne kalibreres efter installation, dette kan godt tage nogle timer, og derfor vil det ikke være muligt at vente ved sådan en reparation.